Зображення користувача Народний Оглядач.
Народний Оглядач
  • Відвідувань: 0
  • Переглядів: 0

Вчені: Кохання притупляє фізичний біль

Світ:

Група американських вчених з Медичного центру Стенфордського університету дійшла висновку, що палке і всепоглинаюче почуття любові, яке виникає в перші місяці романтичних відносин, знижує чутливість до болю, подібно до опіоїдних аналгетичних засобів і наркотичних речовин.
(клацайте на фото, щоб збільшити)

Як вважають дослідники, відкриття дозволить розробити нові лікарські препарати, що допомагають боротися з гострим хронічним болем у пацієнтів і не викликають побічних ефектів.

"Пристрасне почуття всепоглинаючої любові істотно позначається на стані духу, настрої людей, що в підсумку призводить до змін у сприйнятті болю. За цей ефект відповідають давні з еволюційної точки зору структури головного мозку, що функціонують за участю дофаміну - нейромедіатора, що відповідає за настрій, задоволення і мотивацію людини", - сказав один з керівників дослідження, професор Шон Макі.

Ученим вдалося показати, що думки про кохану людину активізують ділянку мозку, що відповідає за зниження болю у разі прийняття анальгетиків, приємні відчуття від вживання кокаїну або радісні емоції від виграшу великої суми в лотерею.

У ході експерименту восьми дівчатам і семи хлопцям потрібно було дивитися на принесені з собою фотографії коханих, а також гарних знайомих друзів і подруг. При цьому до їхніх долонь був прикріплений термостимулятор, що викликає відчутний біль при нагріванні. У ході перегляду знімків і одночасного нагріву термостимулятора вчені проводили сканування активності головного мозку добровольців.

Вчені оцінювали болезаспокійливий ефект від перегляду фотографій з коханими людьми за ступенем нагрівання термостимулятора, при якому біль ставав нестерпним. При цьому в ході контрольного експерименту вчені порівняли болезаспокійливий ефект від почуття любові зі зниженням больових відчуттів, що викликаються відволіканням свідомості людини. Наприклад, учені просили підопічних думати про види спорту, в яких не використовуються м’ячі, поки відбувалося нагрівання термостимулятора.

Виявилося, що почуття сильної закоханості і відволікання думок від відчуття болю однаковою мірою дозволяють знизити ці больові відчуття. Однак, як показало сканування головного мозку, нейронні механізми цих двох ефектів зовсім різні.

"Однією з ключових ділянок головного мозку, що беруть участь у вгамуванні болю за допомогою почуття любові, є так зване прилегле ядро, яке відповідає за звикання до опіодів, кокаїну і інших речовин. Цей центр ніби говорить решті мозку, що йому слід продовжувати вживати їх", - підсумували вчені.

Нагадаємо, раніше американські вчені в ході ряду досліджень встановили, що розрив романтичних відносин призводить до активації тих же ділянок головного мозку, які беруть участь у формуванні наркотичної залежності.

В тему:

Учені довели перевагу моногамії

Декілька хвилин неуваги викликають у дітей зниження імунітету

Жінки можуть народжувати до самої старості

Психологія здоров’я

7 образів, які допомагають жити

Неосновний інстинкт

Традиційний розподіл статевих ролей вигідний економічно

Красиві чоловіки більш плодючі

Психологи відкрили таємницю щастя

Учені з’ясували, що таке щастя

Як стати кращими батьками?

Вагітність зміцнює жіночий організм на все життя

В тему:
Якщо ви помітили помилку, то виділіть фрагмент тексту не більше 20 символів і натисніть Ctrl+Enter
Підписуюсь на новини

Зверніть увагу

Френк Герберт: Ну як вам друге дно Вулика Геллстрома?

«Вулик Геллстрома», «Дюна» і 10 принципів Джигаду – політичний проект Френка Герберта